editorial #2

ImageΓια μένα το καλοκαίρι τέλειωσε οριστικά στις 29 Αυγούστου. Η βροχή ξέπλυνε κάθε ίχνος καλοκαιριού που είχε ξεμείνει. Αν και ήξερα πως λίγες μέρες μετά θα έχει πάλι ζέστη, πως ο Αύγουστος θα επιμένει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ένιωθα πως το καλοκαίρι είχε φύγει… Οι τελευταίοι στις παραλίες έγιναν αεροπλάνα και γύρισαν, τα ρώσικα ατόνησαν στη Χαλκιδική, ο ΠΑΟΚ έχασε από την Σάλκε και το φθινόπωρο μπήκε. Το ΠΑΣΟΚ έκλεισε τα σαράντα του χρόνια με ένα μεγάλο «πάρτι» και εγώ γύρισα στους ρυθμούς της πόλης, των εφημερίδων, του facebook, της τηλεόρασης…

Το καλοκαίρι αυτό, έκλεισε με την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την παιδεία. Το νέο λύκειο που μας υποσχέθηκαν συζητείται στη βουλή. Και είναι τόσο νέο που μοιάζει με εκείνο των γονιών μας. Και είναι τόσο νέο και προοδευτικό που συζητά την κατάργηση της μουσικής και των καλλιτεχνικών στο γυμνάσιο. Δύο οι ώρες των θρησκευτικών όπως και της ξένης γλώσσας ή της βιολογίας. Ειδικότητες που θεωρόυνται καλλιτεχνικές στα ΕΠΑΛ, γραφιστική, φωτογραφία, αλλά και κομμωτική, καταργούνται  (διδάσκονται βασικά, μόνο στα ΙΕΚ, στις ιδιωτικές σχολές…), για να ενισχυθούν εκείνες που καλύπτουν τις απαιτήσεις των ρυθμών «ανάπτυξης». Το νέο και «φιλελεύθερο» λύκειο αγνοεί πλήρως τις προηγούμενες προτάσεις για ένα λύκειο πραγματικών επιλογών, με «καλάθια» γεμάτα μαθήματα προσαρμοσμένα στα «θέλω» και τα πραγματικά «μπορώ» των μαθητών και φτιάχνει ένα σύστημα απόλυτης κατάργησης κάθε ελεύθερης επιλογής. Ακόμα, καθιερώνει την τράπεζα θεμάτων για τις εξαιτάσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών και της πρωτοβουλίας τους για μια ύλη πιο δική τους, ορίζει δηλαδή ένα καλούπι εμποδίζοντας την ευελιξία. Τόσο φιλεύθερο, λοιπόν… Το νέο σύστημα μετρά τους βαθμούς ήδη από την πρώτη λυκείου. Ζητάει πολλά. Χαίρομαι προς στιγμήν, δικαιοσύνη και αξιοκρατία, σκέφτομαι. Μετά θυμάμαι πως ζούμε εδώ. Θυμάμαι ποιοι απαρτίζουν τα σχολεία μας. Θυμάμαι ποιοι θεμελιώνουν την παιδεία. Θυμάμαι τα φροντιστήρια. Στην Ελλάδα λοιπόν, περισσότερες ευθύνες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ισοδυναμούν με περισσότερες διεκδικήσεις για ένα σύστημα που δεν «ξεβολεύει» και περισσότερες ώρες φροντιστηρίων, που για να ακριβολογούμε είναι σχεδόν απαραίτητες, όταν οι καθηγητές αδυνατούν να αφοσιωθούν στη δουλεία τους.( Ίσως δικαίως βλέποντας τους μισθούς τους να μειώνονται κατακόρυφα, περιμένοντας υποχρεωτικές μεταθέσεις, αλλά αρνούμενοι συστηματικά την αξιολόγηση!)

Τι φτιάχνουμε και σε τι ελπίζουμε; Δεν φτιάχνουμε τίποτα και δεν ελπίζουμε τίποτα, και αυτό είναι και το βασικότερο πρόβλημά μας. Διαβάστε το σχέδιο νόμου, σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε, μην καταφύγετε στην εύκολη λύση των καταλήψεων και των απεργιών, γράψτε, μιλήστε, προτείνετε. Ακόμα και να μην ακουστεί τίποτα, ελπίστε σε κάτι…

Ένα αλλιώτικο καλοκαίρι και το ξημέρωμα μιας δύσκολης χρονιάς…

για την σπείρα, Ανέμης Κράτης

Advertisements

About speira_mag

ανεξάρτητο μαθητικό περιοδικό
Aside | This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s